Stamoplysninger om klubben

CVR: 35198784
Bank: Nordea, Taastrup. 2275 8128407996

Historik om klubben

Omkring nytår 1998/99 blev initiativet taget til opstart af Taastrup TIK-Motionscykling.
Igennem nogle venner i TIK Atletik/Motion kontaktede Kjeld Espersen daværende formand for TIK Preben Andersen. Han var med på idéen om en motionscykel afdeling. Sammen med Jørgen Jensen fra TIK Atletik sørgede Kjeld Espersen for at idé blev til realitet.

Ved velvillig omtale i vores lokalaviser samt ved annoncer startede motionscykel afdelingen i februar 1999. Vi søgte støtte på forskellig måde bl.a. økonomisk, her var Unibank behjælpelig.
Der blev nedsat en bestyrelse med Kjeld Espersen som formand og Frank Hansson blev en vigtig person som klubbens kasserer. De to arbejdede sammen med bestyrelsesmedlem Henrik Krøyer meget for klubbens opstart.
Klubben blev efter et år godkendt, som en klub i TIK regi, ved den årlige generalforsamling. Taastrup TIK-motionscykling er dermed den 15. afdeling under TIK.